söndag 11 april 2010

En lång sista timma

När så baren stängde för kvällen på Påskdagen skulle bekantingarna dra vidare och jag hängde givetvis med. Det blev Dansbaren, lite tråkigt val, men men. Den enda heta killen på stället var väldigt upptagen med en äldre herre, annars inget fint att vila ögonen på. Övergick nu till alkoholfritt, kände mig alltför onykter och seg, men folket omkring mig i samma tillstånd övergick istället till shots.

Vet förövrigt inte hur det gick till, men jag råkade ut för två konstiga stölder under natten. Den första hände på Burger King där någon plötsligt stulit min Cola. Den andra hände i Dansbaren där någon stal mina cigg. Konstigt folk…

En av bekantingarna erbjöd mig en sovplats mot att jag knullade honom ordentligt, men jag bestämde mig för att avstå. Istället testade han med någon annan och fick där napp. Till slut var det iallafall dags att gå hem. Den sista timman innan första morgontåget, den var lång...

Inga kommentarer: