måndag 5 april 2010

Betalningstrassel

På onsdagskvällen lämnade jag den lite trista baren och bestämde mig för att testa Nattklubben. När jag dök upp var det gott om folk, men inte så farligt. Den jobbiga gubben hade visst piggnat till för nu satt han i Nattklubben vid baren.

Inga bekantingar och konstigt lång kö till baren. Det visade dig att hela det danska betalsystemet för kort brutit ihop, så alla som skulle betala med kort fick först försöka en gång, vänta en minut, få beskedet att köpet avvisats för att sedan kunna dra det igen och få ett signaturkvitto. Bartenderna var överstressade och vi som väntade på att få beställa vi blev törstiga.

Så rasade folket in. Eftersom de som jobbade i baren var överstressade pga betalkortsproblemet, plockade vakten glas och flaskor och ingen noterade störtfloden av människor som vällde in. Det blev överfullt. Ponte är lite för gammal för sånt och gav upp. Det var nämligen så att alla barer körde onsdagstider trots att det var kväll före helgdag tillika lönedag.

Fick köa en evighet för att få ut min jacka. Traskade till Bastuklubben (det var ingen idé att söka sig vidare till den enda andra ställe som då var öppet, dvs Dansbaren). Vuxengosade med en tatuerad asiat, annars inget spännande under de 2,5 timmarna. Träffade Lammis när jag skulle gå för då var han på väg in. Bestämde mig för att ta en lugn påsk.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Kortdrama stör som fasiken.
Och köer klarar vi oss utan.

Ponte sa...

Ja usch för sånt...