måndag 19 april 2010

Nådde Thaistället på fredagsnatten, kramade Thai-killen som nu klätt upp sig i lila "sarongbyxor", fick en Singha och tog en plats i ett hörn för att liksom få lite känsla för stället. Det tog inte många minuter förrän en man började snacka med mig och kom nästan omedelbart in på ämnen det tredje världskriget.

Sedan dök en konstig herre upp, och givetvis började han snacka. Han snackade snabbt och sluddrigt och när jag inte svarade som han tänkte blev han konstigt hotfull. Så tog han min hand och lade den på sin mage så jag kunde känna att han hade skottsäker väst. Till slut hamnade han i snack med tredje världskriget-nissen så jag slapp. Passade då på att ställa mig på andra sidan baren…

Så kallade Thai-killen på mig, jag följde in i köket och bytte om till Thai-jacka och sådana "sarongbyxor" (mörkröda). Man gör dem av ett stort stycke tyg som man tar runt rumpan, drar upp typ flikar som man knyter tajt framför magen, så tar man allt tyget framför sig och virar det, drar det mellan benen (under kjoldelen) och stoppar in det baktill.

Väckte sedan viss munterhet när jag kom tillbaka Thaiklädd, men det var rätt skoj, stod i de kläderna i ett par timmar innan det var dags att stänga. Vakten hade förövrigt en del att pyssla med, många slagsmål då stället verkade dra till sig de konstigaste människor.

Några lady-boys givetvis, några andra thailändare och en hop danskar av mycket varierade typer. Män ute på jakt efter hora, horor på jakt efter köpare, ficktjuvar, par, skabbiga damer på jakt efter män, osv.

Så blev det stängningsdags och jag hängde kvar och väntade på Thai-killen. Bytte om till mina vanliga konservativa kläder och väntade och väntade.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jättelemmen platsar fint i de eleganta sarongbyxorna.

Och usch vilken jobbig karl du mötte. Alltid är det nåt.

Ponte sa...

Skärbönan passade bra där...