måndag 12 april 2010

Ölkris

I torsdags hade jag en eventuell dejt på G (med någon född på 90-talet), men eftersom jag inte fick någon kontakt förrän sent på eftermiddagen så bestämde jag mig för att ta en after work och sedan åka hem klockan halv elva. Jag var dessutom rejält trött efter en lång vecka med alltförlite sömn.

Lämnade jobbet med en jockstrap i läder liggandes i väskan och begav mig till den vilda baren. Träffade några bekantingar, en av dem skulle vara på jobbet kl 5 nästa morgon och det hindrade honom inte för att rumla hemåt vid midnatt (danskar är hardcore)… Jag fick dessutom hjälpa honom att skriva SMS eftersom hans engelska var fördålig. Han blev senare piskad så rejält att piskan (eller paddeln snarare) gick sönder.

Hade rätt trevligt och blev inbjuden till födelsedagsparty i baren på fredagen. Tackade artigt men meddelade att jag var säker på att inte dyka upp, jag skulle ju strax hem och stanna hemma hela helgen.

Så nådde klockan halv elva och jag hade just träffat en trevlig kille i baren, så efter lite funderande kom jag fram till att det nog var en bra idé att fortsätta hela natten och åka hem nästa morgon (jag var ju trots allt ledig till på söndag).

Så dök en ganska full dansk herre upp och han babblade med alla (ingen orkade med honom) eller rakt ut i luften. Så kom han över till mig och överöste mig med komplimanger och jag försökte bara bli av med honom. Till slut fick jag förklara för honom att jag inte var intresserad av att han skulle slicka min rygg och att - Din stol står DÄR borta

Upp dök plötsligt en omgång drags med snygga livvakter som samlade pengar till Kafé Knud (ett café och mötesplats för HIV-positiva i Köpenhamn). Då drog festen igång och den varade en timma, men när de gick igen tystnade stället fullständigt. Dessutom tog Tuborgen slut eftersom öllagren på Själland strejkar för att återigen få tillbaka förmånen att få dricka 3 öl per dag på jobbet. Även chaufförerna strejkar av samma anledning. Danmark är ju lite speciellt.

4 kommentarer:

Kim M sa...

90-talsgrabb.
Lädertrosa.
Piska.
Allt är som vanligt!

Ponte sa...

Nja, inte helt kanske...

alessandro sa...

hmm ja va säger man ????
men ja dk vill väl ha sina rättigheter,. fata om det skulel strejkas i sverige för det tro mig aldrig. men samtidigt fattar jag inte varför danska vill supa på jobbet?
Ren alkoholm problem alltså

Ponte sa...

Danskar dricker gärna starköl till lunch på arbetsdagar, inget konstigt i det. Det är bara vi svenskar som inte fattat att jobbet blir roligare när man är lite på örat...