söndag 4 april 2010

En israel med långt lockigt hår

Avslutade min tredagarsvecka med en rejäl utgång i onsdags. Eftersom skärtorsdagen är helgdag i Danmark trodde jag det skulle bli en vild kväll.

Nådde den Vilda baren, såg att det fanns två lediga platser mellan två av de trevliga stamfarbröderna, men när jag som bäst skulle hänga min jacka såg jag också en bakdel. Det var den jobbigaste av alla människor som krälade på golvet för att hitta ett tappat mynt. Valde att istället ta den lediga platsen längst ner i baren.

Den jobbige gubben var redan onykter och otrevlig, babblade med folk som inte orkade lyssna, ilsknade till för att ingen lyssnade, ramlade nästan av stolen och var allmänt jobbig. Till slut sa bartendern till på skarpen ”om 5 minuter vill jag INTE se att du är kvar!” Svaret blev nått i stil med ö-rrörööröörör. Men så lyckades han få fram nått i stil med att han ville få bartendern till att ringa en taxi.

När taxin dök upp blev jobbige gubben arg, han hade minsann inte beställt någon taxi. Då bar bartendern ut honom (han är ju typ 150 cm kort och mager). I samma veva kom en fin latino med långt hår och strax efter honom två unga killar med lösa handleder, så de hamnade mitt i tjafset.

Flörtade lite med latinon tvärs över rummet och blev i under processen lämnad ensam nere i hörnet. Funderade lite på hur jag skulle göra, men var som vanligt för feg. De båda unga killarna beställde in en flaska skumpa och drog fram latinon till baren. Men när jag sedan var påväg tillbaka från herrarnas drog de också in mig turligt nog…

Det visade sig att latinon inte var en latino utan israelisk koreograf. Snacket gick inget vidare förövrigt, Ponte fick dessvärre tunghäfta. Tänkte på Hunken Kim, det hade varit en man för honom, önskade jag var lite mindre tunghäftig…

När jag satt där tänkte jag ”kul tröja en av den unga killarna har” men det visade sig vara tatueringar från handleden och upp till t-shirtkanten. För på ena handleden satt en klocka och på den andra ett tunt vitt band som gjorde att det såg ut som slutet på en ärm.

Till slut skulle israelen gå vidare och kolla ett ställe till innan han skulle tillbaka till sitt hotell, han skulle nämligen upp och jobba kl 7 nästa morgon. Själv traskade jag vidare till en annan bar där det var ganska fullt med folk, men förövrigt rätt trist.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Mmmums.
Det pirrar här och där.
Vill ha.

Ponte sa...

Önskar dig bara det bästa, tror han kanske hade passat in där...