tisdag 2 februari 2010

Så var snötisdagen avklarad

Så kom snötisdagen. Erbjöd mig att gå med posten, jag skulle ju ändå bli blöt på vägen hem. Allt var jätteförsenat och givetvis hamnar man mitt i skarven. Hade ändå tur för jag hann precis med min anslutning hem. Men väntetiden vid första bytet var kall, en halvtimma stillaståendes utomhus (turligt nog under tak) var ingen hit direkt.

Någon åt pizza på tåget, det borde vara skottpengar på sånt för jag blev förutom jättehungrig, också väldigt väldigt pizzasugen. Årets första pizza har nu ätits.

På torsdag måste jag ta bilder av Köpenhamns snöhögar, för här i Skåne är det inte ens hälften så mycket, men plogat var det inte. Det var rätt skönt att sitta inomhus och se hur snön yrde utanför fönstret. Efter att ha jobbat i två veckor börjar man få koll på saker och ting, så nu kan man planera nästa steg. Det ska bli skoj på torsdag.

Har förövrigt världens snällaste chef, så från och med måndag är jag med i kontorets lunchklubb och han betalar för mig. Så jag kände att jag var tvungen att ge mig ut i snöyran för att pulsa till posten idag.

Dags att krypa ner igen och se fram emot tvättiden imorgon. Lärde mig nått nytt idag förövrigt. Har ett gammalt armband som inte satt nått vidare runt handleden så det har legat här och skräpat ganska länge. Och om man som jag jobbar i sexindustrin så lär man sig att armband går att använda även på andra kroppsdelar. Kändes lite annorlunda, men det "gick" väldigt snabbt.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Klart du ska vara med i herrklubben! Och självklart ska du leka med dina vackra armband.

Ponte sa...

Här ska lekas...