tisdag 23 februari 2010

Nära en vurpa

På lördagsnatten nådde jag baren med den trevlige bartendern som dessvärre var ledig och den tradige gubben jobbade istället. Träffade en av de trevliga bekantingarna, men han var då inte i stånd att hålla längre samtal. Ett par gånger ramlade han nästan av stolen.

Det fanns också två drags i lokalen, den ena har jag sett förr och den andra var killen som brukar snacka kungligheter. Han hade dessutom tiara för att lyfta fram sitt intresse. Men årets snyggaste drag var han definitivt inte, utan snarare riktigt ful…

När bekantingen vinglat hemåt begav jag mig istället till Nattklubben. Hade sagt till någon som jag inte riktigt orkade träffa, att jag skulle till Dansbaren, men jag glömde visst det, ojdå… På vägen trampade jag på en isfläck och var mycket nära att dratta på ändan, trodde att jag skulle vara sängliggandes med sträckning i ryggen en hel veka efter, men så blev det turligt nog inte.

På Nattklubben var det bra fart, men till att börja med inte så mycket intressant. Hamnade i snack med en fransos som knappt kunde någon engelska och min franska är till att börja med risig och kass, och i onyktert tillstånd inget att skriva hem om.

Men så dök en mycket het dansk upp, men efter att ha kastat ett par blickar åt mitt håll, raggade han snabbt upp en kille att hångla med. Trist… Efter ett par timmar gav jag helt enkelt upp och begav mig hemåt, ingen händelserik lördag direkt.

2 kommentarer: