fredag 21 november 2008

Turdag?

Det blir inget Köpenhamnande ikväll, det snöar och Ponte är trött. Istället ett litet party hos en kompis och efter det går jag nog hem. Men först en tupplur... Skyndade mig till bankomaten för valutakurserna byts 17.00 och eftersom jag fick ut danska pengar 16.58 sparade jag lika mycket som jag sedan köpte öl för minsann.

Idag fick vi snö, det har snöat till och från hela dagen, det är nu vitt på marken och på gatorna, så trafiken utanför går tyst, härligt! Har tänt en massa ljus och startat ugnen för på vintern är lägenheten svinkall. Skulle ringa fastighetsskötaren idag om det, men kom inte på det förrän de stängt, typiskt. Det blir en kylig helg i hemmet.

Kom på att jag skulle köpa glögg, och när hon slog in den i kassan tittade hon på mig och undrade om jag verkligen ville ha den sockerfria. Den smakar tydligen inget vidare, fick en kravmärkt istället eftersom den vanliga var slutsåld. Där hade jag lite tur igen. Kanske är det turdag idag, vad det man...

1 vecka kvar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra!
Du bör pausa lite så du inte överexponerar ditt tjusiga ansikte.

Det snöar här också. Det är underbart.

Ponte sa...

Man får hålla låg profil idag kanske...