måndag 3 november 2008

Norrlandsresan

Norrlandsresan bjöd inte på så mycket skoj, inte för att jag förväntat mig det, men men. Någon gång emellanåt måste man ju hälsa på gamlingarna, så detta var årets enda besök norrut för min del.

Det blev föräldrar och deras jobbiga nya partners vilka man inte har ett dugg gemensamt med och inte nått att snacka om med, det var fastrar och mostrar, morföräldrar, syskon, kusiner, katter, hundar, hamstrar, hästar och kor, allt i en salig blandning. Men det blev också tårta, kortspel och långa stunder då man bara ville åka hem till Skåne. Tur man hade harpan på datorn...

Men det var snö vilket ju lyste upp lite och fint väder om än lite kallt (-8 grader), men det är ju vinter där uppe medan vi här nere just lämnat sommaren bakom oss.

På väg tillbaka blev det många timmar på Arlanda där man kunde se en hunkig säkerhetsvakt, en riktigt snygg blond byggjobbare (som byggde Telias nya monter) och en kille som jobbade i butik och uppenbarligen var bög. Även om min gaydar är rätt kass var det inget snack där, han satt dessutom och småspanade lite på mig vilket kan verka helt märkligt eftersom jag var trött och klädd på ett praktiskt om än mycket otilltalande sätt. Han var kanske inte jättesnygg, men han hade fått duga.

Och när vi landat fanns en kille som jag tror jobbar på McD (han såg bekant ut) att spana lite på. På grund av den mycket sena hemkomsten (1 timma försent) så var man riktigt trött och sliten idag på jobbet, men sådant händer ju...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej. nu är jag här igen och undrar :) hur lång är den låååånga kön? jag har en timme på mig att byta plan och jag hittar inte ens där. får panik bara jag tänker på om jag skulle missa planet.

Ponte sa...

Det ska nog inte vara några problem, men skippa butikerna på vägen genom terminalen...

Anonym sa...

Bögen i butiken var nog min vän H.
Han arbetar där och spanar gärna på karlar i din kategori.

Ponte sa...

Oj oj oj... Du får hälsa!

Nästa gång någon karl spanar så går jag fram och frågar om de inte känner Kim.