fredag 14 november 2008

Testiklar i olja

I lördagsmorse på väg till tåget hem blev det lite nattamat. Jag hade ju då redan kommit fram till att det här var den sämsta kvällen någonsin, men under hemresan skulle ju det ändras, det skulle nämligen bli 7 resor värre, totalt elände och hade jag under natten träffat DSB (Danmarks motsvarighet till SJ) hade jag rivit av honom byxorna och avlägsnat först den ena testikel och därefter den andra och kokat dem i gammal motorolja.

Först var tåget jag skulle åka med inställt, nästa var försenat och kom inte värst långt innan vi fick kliva av pga att någon blivit påkörd av en annat tåg. Därifrån skulle vi bli körda vidare med taxi, inga bilar kom, till slut kom en buss, men den skulle bara köra en kort bit visade det sig och där skulle vi vänta på ett tåg som skulle vända.

Det tåget verkade inte dyka upp, så tillslut tog jag en lokalbuss för då visste jag att jag skulle komma fram tillslut. Det var en seg tur och inte blir det bättre när man efter 35 minuter på bussen kommer till ett vägkors där man upplyses om att man hunnit 4 km, dvs haft en genomsnittshastighet på knappt 7 km/timma.

Efter mer än 4 timmars hemresa (ca 175% längre tid än normalt) var jag hemma i lägenheten 9.55, det kändes sådär att traska runt på stan i solskenet om förmiddagen iklädd skinnbyxor, med håret på ända och lite lätt bakis. Kom hem, bytte om, gick ut på stan och spelade på hästar för det måste ju finnas en gräns för hur mycket otur man kan ha på en morgon, men det fanns det inte visade det sig.

Kom hem igen, var inte det minsta trött, avreagerade mig med porrfilm utan att bli trött, lagade frukost (stekt ägg och mackor), fortfarande inte trött, läste och vid 12 kom tröttheten, då hade man varit igång i 29,5 timmar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh kära nån.
Jag som trodde att nåt spännande skulle hända. Spännande på ett bra sätt alltså.

Ponte sa...

Tyvärr inte...