måndag 24 november 2008

Slutklämmen

Nu är det kanske läge att avsluta den 10 dagar gamla oavslutade beskrivningen av en köpenhamnsresa.

Jag träffade på killen som brukar hänga i baren naken, men den här kvällen tyckte han att det var lite kyligt så behöll kläderna på. Det brukar annars vara uppskattat när han sitter naken i baren... När vi gått vidare senare på kvällen så blev det lite hångel, men mer än så blev det inte.

Fortsatte kvällen och träffade ett otal bekantingar och gladde mig åt att jag inte sett Vikingen på mycket länge, han brukar kunna vara ett störningsmoment annars. Sedan bar det av hemåt tidigt på morgonen och på tåget var det en dansk kille som frågade konduktören hur man tog sig med buss till någon håla långt ute på landet. Det visste konduktören inte och eftersom killen var ung och snygg så tog jag på mig ansvaret att visa honom busstationen iallafall.

Det visade sig att han skulle träffa flickvännen där ute på landet och att han skulle överraska henne med att dyka upp redan på morgonen istället för på kvällen som de bestämt. Är inte helt säker på att det var en bra strategi men men.

Jag visade honom dit han skulle, sedan gick jag hem och sov några timmar. När jag vaknade kollade jag busstiderna och upptäckte att den stackars killen fått vänta 4 timmar på bussterminalen innan första bussen en lördagmorgon begav sig så långt ut på vischan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han väntade nog gärna... på livets goda.

Nu ser jag fram emot att få läsa om DRAMAT!

Ponte sa...

Drama kommer!