torsdag 6 november 2008

Rövslick

Nu har jag listat ut varför jag känner mig lite trött och hängig idag för vid lunchtid började näsan att rinna rätt ordentligt, förkylning på väg. Ska kurera mig ikväll med lite te i brist på bättre...

Oj vilken vecka, man ser prov på total inkompetens hela tiden och det är återigen så skönt att inte vara inblandad i det hela, härligt. Myten om att man kan bli sparkad över sin inkompetensnivå om man är tillräckligt bra rövslickare stämmer till 100%, då vet vi det. Tur man inte är så jätteglad för rimming...

Jag vet inte om man medvetet sparar på strömmen eller om man fortfarande inte har insett att vi har gått över till vintertid för förra veckans fundering kring gatlyktorna stämmer fortfarande. Idag var det riktigt mörkt och bussen jag tog hem från jobbet höll på att köra över en kvinna på ett övergångsställe, hon hade inga reflexer och var klädd i mörkgrå byxor och svart kappa, livsfarligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid rinner det till när man minst anar.
Krya!

Ponte sa...

Alltid!