måndag 14 september 2009

Tunghäftan

I lördags blev det återigen en tur till Köpenhamn. Visste att favvo-farbröderna skulle dit, men jag antog att de skulle dyka upp mitt i natten som vanligt, men när jag som bäst höll på att göra mig iordning fick jag ett sms med att de var påväg redan, men eftersom de ska titta på hus, njuta av stämningen och annat så var jag en halvtimma före dem iallafall.

Nådde den vilda baren, rikligt med folk var det och efter att ha hälsat på lite folk fann jag en ledig plats. Någon jobbig kille började snacka med mig och jag svarade mest med enstaviga ord och till slut gav han upp. Hoppades att farbröderna skulle dyka upp innan han började igen, men inte då.

När killen så lämnade platsen bredvid mig kom en av de trevliga bekantingarna och då passade farbröderna på att dyka upp, taskig tajming... Efter ett tag begav sig den ena farbrodern ut på stan och vid stängningsdags traskade jag till en bar och den andre någon annanstans.

Nästa bar visade sig vara stängd av någon anledning, så det blev till att traska vidare igen. Fick under första delen av kvällen ett 10-tal komplimanger över min nya frilla, härligt... Dessvärre var det mest gamlingar som tilltalades av den tydligen. Träffade på någon kille som verkade mycket bekant, men jag kunde inte riktigt placera honom. På vägen hem kom jag på att det ju var killen i den gula tröjan. Synd att jag inte kom på det tidigare...

Så skulle jag vidare till Dansklubben och i dörren på väg ut mötte jag en D-kändis som jag ser i den danska tv-rutan mycket ofta. Han är lite het, men jag fick total tunghäfta givetvis.

Inga kommentarer: