söndag 27 september 2009

Lika bra att traska tillbaka nysydd i huvudet

Nu har det ju gått några dagar så uppdateringarna blev lite svårare än planerat, men här kommer i alla fall den första.

Åkte till Köpenhamn på torsdagen, det var planerat eftersom torsdagar brukar vara ok dagar, men den här gången var det också ett sätt att bli av med frustrationen efter att ha kämpat med instruktionerna kring jobbsökningarna. Nådde fram och på stationen mötte jag två kvinnor som inte fick sina biljetter att fungera i automaten, så jag gav bort min (kunde ju ändå inte använda den fler gånger).

Hamnade i kvällens första bar som var ganska lugn kan man väl säga. Den trevlige bartendern skulle hem och göra sina läxor när hans avlösare kom och till slut började lite folk ramla in iallafall. Någon jättefull kille skulle hem och kämpade lite med sin jacka, vet inte riktigt men 5 minuter kan det nog ha tagit innan han var påklädd, det är inte lätt när man måste hålla sig i något bara för att kunna sitta kvar på stolen.

Ponte matades med några shots som jag inte hade vett att tacka nej till (som vanligt) och det skulle ju komma surt efter (som vanligt). Traskade sedan vidare till en annan bar för att se nått nytt, men där var det mycket tomt. Det visade sig att någon som brukar jobba där blivit nerslagen och skickad i ambulans till akuten, men han dök upp igen nysydd i huvudet och ville ha en öl. På’n igen som man brukar säga… Passade sedan på att få nått litet att äta, en baconinlindad korv, ingen hit, men man var inte hungrig efteråt i alla fall.

Återgick till den vilda baren där de nu retades med en av stammisarna, men mer vilt än så blev det inte. Kände för kaffe och plötsligt satt vi 4 st i rad och klunkade java, så det blev en liten kaffebar en stund. En massa historier som inte ledde någon vart berättades till höger och vänster, men efter att ha hört de två första utan poäng så orkade jag inte längre koncentrera mig på dem.

Träffade en asiatisk kille som jag brukar se ibland och han var i ett aningen filosofiskt tillstånd och konstaterade att alla ju har en orsak till att dricka just den kvällen och det hade jag ju, skulle bli av med mina frustrationer. Han ville inte berätta om sin orsak, så jag accepterade att saker och ting var som de var. Misstänkte att han ville ha med mig hem och det borde jag ju ha jobbat på, men jag vill ju fortsätta ut i natten och se vad som händer.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Du är en sådan vänlig själ!

Den där körven får det att vrida sig i magen på mig.

Ponte sa...

Man måste vara en vänlig själ ibland...