onsdag 30 september 2009

Ingen soffkväll här inte

Så var det lördagskväll och Ponte skulle spendera den i soffan var planen eftersom jag hade en massa saker att fixa på söndagen, men plötsligt dök festsuget bara upp och jag gav mig av till Köpenhamn igen.

Den vilda baren hade rikligt med folk och som tur var dök Trekantskyssaren med pojkvän upp strax efter mig så jag hade en rolig person att umgås med (pojkvännen var på väg hem nämligen). En timma senare dök så en annan kille upp som också visade sig vara Trekantskyssarens pojkvän, man kan bli förvirrad för mindre.

När jag så hamnade i ett litet vakuum var det inte mindre än tre tradiga män som var ute efter mig och ville tafsa trots att jag hade kläderna på, tur man är snäll och tålmodig ibland. Traskade sedan vidare och hoppades träffa på en av bekantingarna jag inte sett på länge, han brukar alltid finnas i samma bar på lördagsnätter, men inte den här gången.

Fick sedan en jobbig svensk med plåstervarning på halsen, men lyckades finta bort honom på ett fint sätt när någon bekanting som är svag för svenskar dök upp och lade beslag på honom, skönt. Resten av kvällen flöt på utan några större händelser och mängden folk var mindre än på fredagen vilket var överraskande. Såg förövrigt en ganska fin kille som var ute med sin mamma (trodde jag), men det visade sig vara en smal mycket butchig lesbian med äldre flickvän, så det kan gå ibland…

Nådde Nattklubben och hade sådan tur att jag fick en sittplats vid baren efter att ha stått upp ganska länge. Nackdelen är ju att en massa folk ska tränga sig förbi för att beställa så plötsligt kan man ha ett par hängpattar i ansiktet, en väska i knät eller en stor hård lem mot benet. Lite variation kan ju vara trevligt. Men så såg jag ett fint ansikte med mycket vackert hår mellan allt folket på dansgolvet.

4 kommentarer:

Kim M sa...

Läckert med både hängpattar och hårda lemmar mot kroppen samtidigt.

Ponte sa...

Om det inte är samma person som står för båda kan man väl acceptera det...

Kim M sa...

Haha. Eller så blir det extra spännande då.

Ponte sa...

Nja, så där...