tisdag 29 september 2009

Matäventyr

Vaknade på fredagseftermiddagen efter 3 timmars sömn, deras säng är en helt värdelös bäddsoffa som är för kort till mig och jag är banne mig inte lång. Kokade kaffe, åt den sista croissanten, skrev några blogginlägg, lyssnade lite på musik, tog en tupplur och gick sedan ut för att handla.

När jag flyttar till Danmark måste jag se till att ha med mig en årsförbrukning av chilisås (sådan tomatbaserad) för det finns inte i Danmark. Var först i en butik (Irma) som var av ”danish design” typ, dvs vackert stilrent inredd, men med inte så mycket plats för varor och dyrt som fan dessutom. Tog sedan ett besök i Netto och fick helt enkelt ta tacosås istället för chilisås till min matlagning.

När det halva paret kom tillbaka från jobbet var min mat inte riktigt klar, det är trixigt att laga mat när man bara har EN stor kastrull som total köksutrustning. Maten uppskattades i alla fall och öl och vin fick vi till det och sedan gick de båda andra över på otillåtna substanser så jag tyckte att det luktade märkligt i näsan ett helt dygn framöver.

Efter en massa mello-låtar (när nummer 2 spelade) blandat med Madonna och MJ (när nummer 1 spelade) fick jag rycka in och plocka fram nått annat för att få lite variation på det hela. Så blev det en liten uppvisning i olika folietillverkade huvudbonader innan de till slut rök ihop som vanligt. De hade blivit inbjudna till ett mingelparty och nummer 1 ville gå dig medan nummer 2 ville stanna hemma.

När nummer 1 skulle gå kom jag fram till att det nog var lika bra att jag också gick, orkar inte med en massa tjafs och jag vill inte ta någons parti. Nummer 1 försökte övertala mig att följa med till mingelpartyt, men eftersom jag hatar sånt så fick det vara. Tog bussen in till city istället och traskade iväg mot kvällens första bar.

2 kommentarer:

Kim M sa...

HAHA! Till och med jag har fler kastruller och andra prylar i köket.

Ponte sa...

Det var trixigt med bara en...