torsdag 3 september 2009

Full läderkille

När trekantskyssaren gått hem i fredags fortsatte jag vidare till nästa bar. Den trevlige bartendern bjöd mig på en dansk variant av snus som heter skrå eller skruf, det är nikotin i lakrits. Smakar först rätt så ok, men sedan blir det ganska äckligt. Fortsatte sedan till nästa bar där det förutom en fin bartender inte fanns nått av intresse alls.

När barerna var avklarade blev det en tur till Dansbaren där det inte fanns några bekantingar men väl en läderkille som verkade intressant. Flörtandet slog dock inte väl ut och när han reste sig för att gå på herrarnas insåg jag varför, han var tokfull. Hade förväntat mig att springa på det halva paret någon gång under kvällen, men så blev det tydligen inte. Bestämde mig för att dra vidare och begav mig till Nattklubben innan det var dags att gå hem, men så kom det inte riktigt att bli.

Väl där träffade jag Jylländaren som var på 4-veckorsbesök i huvudstaden och någon trevlig bekanting som jag brukar springa på tidigt på kvällarna. Tydligen kände han för en sen natt på stan. Jylländaren gick hem och när det närmade sig stängning tyckte bekantingen och hans kompis att jag skulle hänga med dem på morgonvärdshus. Den här gången var det ett lite mer fint och städat sådant och inte de riktigt sunkiga, så jag bestämde mig för att hänga på. I efterhand var det kanske lite dumt, men men...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag snusade de där smaksatta varianterna förr om åren, men numera gillar jag dem inte alls. Snus är snus och snus ska snus smaka.

Ponte sa...

Den danska innehåller ingen tobak, det är en typ lakritsläkerol med nikotin...