tisdag 8 september 2009

Lite brunch blev det iallafall

I söndags var det brunch i den vilda baren och eftersom sådana eftermiddagar kan bli både vilda och roliga så tänkte jag att det nog kunde vara en bra idé att åka dit. Så jag hoppade i skinnbyxorna för att fira att hösten är i antågande. Först träffade jag en av kompis R's tidigare kompisar på tåget (tror hon sagt upp bekantskapen med honom av oklar anledning) och väl framme i Köpenhamn hade en rejäl skur just passerat förbi, bra tajming.

Var ute i god tid och traskade först till en annan bar och mötte den trevlige bartendern ute på gatan, så jag fick vänta lite på betjäning. Träffade en bekanting och fick mig en stunds avkoppling innan brunchen skulle dra igång. Såg till att tajma in den vilda barens öppningstid för att säkerställa en sittplats och fick mig sedan lite att äta.

Träffade en radda trevliga bekantingar, tackade nej till några shots och så kom disktrasepisoden. Nu är man ju ganska lättroad, men det blev rejält spill på bardisken och bartendern (som då redan var halvonykter) tog fram en trasa för att torka upp det. Samtidigt snackade han med någon och trasan i handen hängde ner i hans eget glas med isvatten utan att han märkte det. Väntade på att han skulle ta en klunk och det gjorde han...

När stället lugnade ner sig passade jag på att besöka två andra barer, men de var rätt tysta och tråkiga. Kände när jag kom tillbaka till den vilda baren att jag var lite onykter, men tänkte att det löser sig säkert. Stor risk...

Inga kommentarer: