tisdag 19 maj 2009

Tjuvarnas natt

När bekantingen skulle traska hem vid stängningstid traskade jag tillbaka till mellobaren. Det var fortfarande bra tryck därinne och jag sprang givetvis på en annan bekanting. Efter en stund mötte vi också ficktjuvarna, den ena av dem kände igen mig och försökte ställa till med en scen, men Ponte höll sig lugn och såg bara hård och ilsken ut (berättade bekantingen som inte visste att jag kunde det). Ska tillägga att jag för andra gången under kvällen hade rejäl hjärtklappning...

Senare satt de i en soffa tillsammans med ett heteropar och den ena ficktjuven hade handen nere i hennes väska så jag skickade bekantingen att uppmärksamma heteroerna, men de var berusade och ville först inte lyssna och sedan var ficktjuvarna rackarns snabba att gå. Hennes MP3 spelare var iallafall borta...

Sedan var det dags att gå vidare och jag hamnade i dansbaren. Tre människor var där, så jag satte mig tillsammans med dem och blev överraskad när Bulan dök upp en stund senare. De andra var riktigt berusade och körde shots just då, men jag avstod. Ficktjuvarna tittade in, men insåg att det inte skulle bli så lukrativt.

Fortsatte sedan till nattklubben där det inte var direkt fullt heller, ficktjuvarna var givetvis där också. Hittade en sittplats vid baren och plötsligt kom en mobil min väg. Det var killen som satt på andra sidan hörnet och han var förkyld och hade tappat rösten. Snackade lite med honom, men han verkade mest intresserad av bartendern, så jag gav upp på det hela och traskade hem istället. Insåg på vägen ut att mitt tåg gick 6 minuter senare och att prommen tar 10 minuter. Så det blev språngmarsch och det är ingen hit när man är lagom berusad kl 7 en fredag morgon. Men jag hann.

Var så vrålhungrig på vägen hem att jag stannade på ett kondis och köpte ostfrallor, så det blev bacon, ägg, te och två ostfrallor innan jag stupade i säng. Det sover man gott på...

5 kommentarer:

Kim M sa...

Se nu till att dessa tjyvar blir arresterade!

Ponte sa...

Får hoppa i uniformen nästa gång!

Daniel sa...

Jo haffa dem du!

Ta dem hårt!

Ponte sa...

De ska tas hårt med grovsalt!

Tennis sa...

Tjuvarnas natt är ju en trevlig schlager också. Hoppas dom sitter bakom lås och bom idag.