söndag 10 maj 2009

Ett omen?

Har just haft en liten tupplur för att börja kompensera för det gigantiska sömnunderskottet och fick en konstig dröm.

Drömde att någon jag uppenbarligen kände hade en butik och blev av med den ena halvan. Så skulle hon flytta ut från den lokalen och en massa saker skulle till hennes lägenhet. Så av någon anledning flyttades alla möblerna först ut på gatan, sedan lastades en vagn full, men mer än hälften av alla grejer stod kvar på gatan.

Vi åkte till lägenheten, men jag kom på när vi var på väg att det kanske var bäst att någon vaktade. Redan då hade några satt igång att kolla i kartonger och skåp efter nått matnyttigt, men min närvaro och vredesutbrott fick tydligen stopp på det. Sedan hade jag tydligen lämnat möblerna en liten stund och på vägen tillbaka mötte jag en man med en klocka som jag visste tillhörde kvinnan med butiken. Hade en diskussion med honom och han förstod hur det låg till och jag kunde ta med klockan tillbaka.

Sedan när allt var flyttat ville jag hjälpa till i butiken, men fick inte det och hon använde sina glasögon för att låsa dörren när hon stängde. Så skulle jag någonstans, traskade bland en hop människor på någon gata när två killar började prata engelska med mig och de undrade var McDonalds låg. Förklarade det när jag kände en hand i min ficka och såg hur en tredje kille fått upp några sedlar som han knölade ihop och släppte till en gammal dam som satt och tiggde. Allt gick mycket smidigt.

Nu är frågan, hur lyckades jag koka ihop den här drömmen och står trollen i farstun?

2 kommentarer:

Kim M sa...

Tokigt.
Jag drömde mkt märkliga drömmar i natt. Om bland annat två män i herrunderbyxor som satt med sina fastkedjade slavar i en tunnelbanevagn.

Ponte sa...

Sånt händer inte på gröna linjen...