fredag 29 maj 2009

Inget nytt plåster

När jag kommit hem efter fredagens övningar blev det 4 timmars sömn och under lördagseftermiddagen lovade jag att träffa en bekanting i Köpenhamn och fick dessutom en inbjudan från det halva paret, men jag avstod från deras förfest.

Kom till Köpenhamn och mötte en radda bekantingar i den första baren, men valde att ta plats bredvid Trekantskyssaren, det brukar ju hända saker omkring honom. Det gjorde det också denna gång. Han hade träffat på en ung turist som ville se alla homobarer i stan. Snäll som man är ställer man ju upp...

Det konstigast av alla plåster (han brukar prata med sin öl när ingen vill prata med honom) ställde sig 3 dm bakom mig och ställde sin sedvanliga fråga "Varifrån i Sverige var det du kom?". Jag svarar alltid att jag kommer från Stockholm och han kontrar alltid med att det är en vacker stad. Han kommer nämligen inte ihåg svaret trots att jag träffar på honom en gång i månaden...

När Trekantskyssaren skulle hem traskade jag vidare med turisten till nästa ställe som var välfyllt och sedan till ett tredje ställe. Där träffade han turligt nog någon i sin egen ålder (dvs mycket ung), så jag var snabb att lämna dem där. Traskade vidare för att träffa min bekanting och var glad över att inte ha fått en nytt plåster.

Det blev ett par trevliga timmar med bekantingen och sedan blev det ett besök i Masken (där det eventuellt blev en våldtäkt senare under natten) och efter det ett besök på Dansbaren. Då dök det halva paret upp och nattens vilda övningar kunde starta...

3 kommentarer:

Kim M sa...

Jag tycker du ska börja dra till med en ny stad varje gång.
Stockholm, Örebro, Haparanda, Luleå...

Ponte sa...

Ska börja med svåra ställen som Örnsköldsvik, Munkflohögen, Norra Skärvången, Yxskaftskälen, Jänsmässholmen, Storjalesrun och Skånes Fagerhult...

Kim M sa...

Ja! Försök uttala dessa exempel efter några öl innanför finvästen!