onsdag 20 maj 2009

Mellofest

Efter att ha sovit i sked med Kulturkillen större delen av lördagen blev det frukost och sedan dags att göra sig iordning och sticka på Mellofest. Han ville inte hänga på, han skulle på teater med någon kompis tydligen, så jag begav mig ut på förlustelserna själv.

Vet hur jag tar mig till det halva paret när jag kommer hemifrån, men var klart osäker från andra hållet. Hoppade av tåget och promenerade. När jag började bli lite orolig att jag kommit fel bland villor, parker och hyreshus kände jag plötsligt igen mig, matstället på hörnet bredvid deras lägenhet... Så det blev lite mat och sedan till mellofesten.

De hade införskaffat flaggslipsar till alla som skulle vara med, men de flesta var bokade, så jag fick ta den estniska slipsen. Folk ramlade in och till slut började det. Vi såg faktiskt SVT eftersom de båda mellorävarna hatade dansken som snackade. Så kom låtarna en efter en, alla fick komma med ett betyg på skalan 0-10, den franska fick för övrigt 4 tior och 3 nollor. Enligt vår omröstning skulle Island vinna före Norge, men det blev ju tvärt om. Jag var inte poppis efter att Sverige givit Danmark noll...

Efter 5 röstningar var det ju rätt klart, så då var det mest spännande vem som skulle bli tvåa. När det hela var över få blev det mello-quiz. Sedan drog några in till stan, vi andra skulle ringa taxi, men det dröjde ett par timmar innan det hände, så vi nådde centrum strax före kl 5. Tror aldrig jag har gått ut så sent någongång...

2 kommentarer:

Kim M sa...

En nolla var vad skitlåten var värd.

Fint med flaggslipsar...

Ponte sa...

Svenskarna kunde ju ha givit en pinne så man blivit lite mer poppis framöver...