måndag 11 maj 2009

Stora mustascher

I torsdags skulle Bloggkungen och hans kompis anlända till Köpenhamn. De skulle höra av sig om de skulle gå ut och eftersom jag har så pass lång restid (speciellt sent på kvällen), så tänkte jag att det var lika bra att åka så jag redan var där. Det visade sig att de var trötta efter sin resa, så jag passade på att ta en rejäl barrunda själv.

Blev förvånad när jag kom till kvällens första stopp, betydligt mer människor än jag trott. Nu var det iochförsig Store Bededag (stora bönedagen), eller som man säger i Skåne Stora Bedas dag alternativt den dag man planterar betorna... Men folket drog sig rätt snart iväg, oklart vart och det gjorde jag också.

Nästa ställe bjöd inte på nått kul alls så det blev en tur till ställe nummer tre. Där mötte jag en bekanting som tyckte jag skulle hänga med dem på fredagen till Queer Techno Party, men jag kände mig inte överdrivet manad... Träffade också mannen jag snackat om italienare med söndagen innan, tänkte förklara vad som hänt senare den kvällen men avstod eftersom han var mycket berusad.

Två äldre herrar dök upp, vet inte om de var tyskar eller holländare, misstänker det senare eftersom de snackade mycket bra engelska. Den ena av dem hade enorma mustascher som stod ut ca 1 dm från käkbenet... När jag sedan gick såg jag dem på gatan med en karta, så jag frågade om de behövde hjälp, men det behövde de inte.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Bra engelska=inte tyskar. :)
Härligt med fet musche. Ska nog satsa på en sån jag med.

Ponte sa...

Nja, vet inte om den var så upphetsande...