torsdag 14 maj 2009

Semi 2

Dags att spekulera kring den andra semifinalen. Så här tror jag det går:


Låtar jag gillar (i startordning)

Norge - Det här gillar jag, den sticker verkligen ut i sammanhanget, mycket bra
Azerbajdzjan - Jodå, det funkar och den går vidare tror jag
Grekland - Den gillar jag och går vidare gör den
Albanien - Bra låt, den kommer nog att fungera


Låtar som är OK (i startordning)

Irland - Helt OK, men jag är tveksam till att det här kommer att fungera
Polen - Den är rätt bra och jag tror Polen kommer till finalen
Cypern - Ganska bra sång, men den håller inte, låter lite falskt.
Danmark - Tycker den är rätt så bra, hoppas att det räcker, men är tveksam
Ungern - Rätt så OK, men jag tror inte den klarar sig
Moldavien - Ganska bra låt, men introt är hemskt, tveksam till avancemang


Låtar jag vill skicka hem omgående (i startordning)

Kroatien - Inte nått för mig direkt, men den går vidare.
Lettland - Inte heller nått i min stil, men den har chanser att gå vidare
Serbien - Usch, tror inte det här fungerar, hur mycket hårspray går åt är frågan
Slovakien - Nej det här fungerar verkligen inte, tror inte Europa köper det heller
Slovenien - Inte min kopp te, men det kommer nog att fungera trots det
Litauen - Njä och den här kommer inte att gå vidare
Ukraina - Nej, det här var inte bra. Inte ens en naken muffla tar den här till final
Estland - Sådär, men jag avstår. Tror den kommer att få svårt.
Nederländerna - Ganska ljummet, kan inte tänka mig att den här går vidare



Om jag ska tippa hur det går, så blir det så här:

De 9 som går vidare:
Kroatien
Polen
Norge
Slovenien
Azerbajdzjan
Grekland
Albanien
Irland
Lettland


De 2 som kämpar om den sista platsen:
Danmark - Kan funka om Boyzone-faktorn blir tillräckligt hög
Estland - Lite udda, kan fungera


De 8 som får åka hem:
Serbien
Cypern
Slovakien
Ungern
Litauen
Moldavien
Ukraina
Nederländerna

5 kommentarer:

Kim M sa...

Härligt att du har tid att ESC-blogga i år. :)
Du är mycket hård dessutom.

Ponte sa...

A good man is hard to find
A hard man is good to find

Kim M sa...

Du sa det, broder.
Mellanläget är dock godast att leka med.

Tennis sa...

Hejja Estland!!!

Ponte sa...

Kim - godast var ordet...

Tennis - Den klarade sig minsann.