tisdag 5 maj 2009

Galakväll

Ville slippa alla fulla ungdomar i torsdags och passade således på att åka till Köpenhamn. Danskarna firar ju inte sista april och den första maj är inte helgdag även om många har ledigt den dagen som en del i sitt lönepaket.

Planen för kvällen var att ta mig till Centralhjørnet och se deras galakväll, kvällen som avslutar show-säsongen. Informationen på nätet var att eventet skulle dra igång kl 20, och vis av erfarenhet visste jag ju att man måste vara ute i god tid. Började på ett annat ställe för en öl och traskade sedan till "Hjørnet" och hittade en ståplats vid baren. Var överraskad över att det inte var mer folk, men jag antog att de skulle välla in. Efter en timma var tiden inne för showen att börja, men då såg jag på plakatet på herrarnas att det var 20.30 som gällde. Det förklarade varför antalet besökare fortfarande inte var alltför stort.

Det visade sig senare att showen startade först strax efter 21, då hade jag stått upp i över 2 timmar och hade redan lätt ont i mina fossingar. Det var trevligt och bra, alla 6 artister som brukar vara där var på plats tillsammans, någon gjorde ett nummer och de andra körade och hjälpte till. Mycket trevligt.

Det var kö av shotsbrickor på väg till artisterna mellan varje sång och några av dem verkade lite halvonyktra redan när jag inte orkade stå längre utan traskade vidare i pausen. En av tvåmetersdrugorna (som förövrigt är rejält rundlagd) stod snett bakom mig, så jag antar att alla där bakom inte såg nått av uppträdandet även om de har en liten scen...

Inga kommentarer: