tisdag 19 maj 2009

Danmark gick vidare

I torsdags var planen att se lite ESC, men antagligen inte hela semifinalen. Nu hade jag inte allt för stora förhoppningar på att Danmark skulle komma vidare, men jag tänkte att det nog kan bli bra drag om de gör det.

Hamnade i kvällens första bar, endast stammisarna och Lammis var där, men det blev lite småtrevligt iallafall. Snackade med Lammis tills han skulle på Semifinalsfest. Jag har aldrig träffat någon som byter mobilnummer så ofta, tror det är 5:e eller 6:e gången sedan i somras...

Någon av stammisarna kom på att han var jättehungrig, så då traskade han iväg till ett hämtmatställe och återvände med nått att äta (vilket hade varit helt otänkbart i en bar i Sverige). Han beställde sedan en kaffe i baren och jag kom också på att det var en bra idé. När det så dök upp fick jag först (eftersom den andre var ute och sprang någonstans) och jag hade turen att få det första som bryggts. Jäklar vad det var starkt. Fick hjärtklappning...

Det dök också upp en jobbig människa som säkert är snäll på alla sätt och vis, men ett totalt plåster. Han raggade på en av mina bekantingar och efter ett par timmar orkade inte bekantingen med honom längre. Att säga till honom att man inte är intresserad funkar inte, så bekantingen skyllde på att han skulle hem. Insåg att eftersom jag var näste i raden valde jag att följa bekantingens exempel.

Nådde nästa bar, där visades ESC-semi på två storbildsskärmar. Det var just som snabbgenomgången börjat och jag hade turen att åter springa på en bekanting att snacka med. Det blev rejält jubel när den Danska flaggan snurrade fram kan jag meddela.

Efter det blev det till att ta nästa bar igen, träffade åter en bekanting som är hur snäll och trevlig som helst och bra att snacka skit med, men baren var i övrigt nästan tom och det skulle bli mer sånt...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Den där Lammis är nog en liten spjuver.
Då måste man byta nummer ofta.

Ponte sa...

Kan vara precis så...