tisdag 26 maj 2009

Så slutade onsdagen

Begav mig till nästa bar i onsdags och mötte en bekanting på gatan som jag hängde på. Nästa ställe var halvlugnt, men vi såg ytterliggare ett par blodiga killar iallafall. Dessutom ramlade vi på någon som tyckte vi var trevliga och han visade sig snabbt också vara ett plåster. Bekantingen var berusad och skulle gå hem, så jag traskade med honom och när han tog bussen traskade jag tillbaka till kvällens första bar.

Trekantskyssaren skulle till att gå hem (han hade en flyttfrukost att laga på torsdagsmorgonen) och jag hamnade i baren bredvid en äldre dansk herre med mycket tjocka glasögon. Han var lite konstig, men hans man var tydligen också surjämte precis som mig.

När det var stängningsdags gick jag till dansbaren där det var riktigt lugnt, mötte en trevlig kinesisk kille och hans kompis. Kompisen skulle hela tiden bjuda på shots, sånt är inte bra kl 4 på natten, men jag hängde på ett par gånger, gam-bei är tydligen mandarin för skål.

Men så skulle kinesen hem till sig och sova, och hans snygge kompis skulle hem till sig och sova, så jag fick ta en tur på nattklubben som var riktigt tråkig och sedan gå hem. När jag kom till nattklubben var dörren låst, men den öppnades efter ett par sekunder. Det var nämligen en kille som inte var välkommen, men som hela tiden ville in så snart någon var på väg ut. Men det hände inget skoj, mötte en av brasilianens kompisar och sedan blev det till att traska till tåget och åka hem.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Gam-bei på dig då!

Ponte sa...

En förmiddagsskål!