tisdag 12 maj 2009

Så träffade jag Bloggkungen

Efter att ha kommit hem kl 9 på fredagsmorgonen, hoppade jag i säng och sov gott i knappt 5 timmar, vaknade och lyckades inte somna om. Släpade mig upp, lyckades inte ta någon tupplur på eftermiddagen utan bestämde med Bloggkungen att träffas i Köpenhamn på kvällen.

Med 2 kilometer kvar kom det några regnstänk och 3 minuter senare när jag kom ut på gatan stod det som spön i backen. Skyndade mig in under en markis för att slippa bli blöt, men det verkade efter 5 minuter där inte som någon idé att försöka vänta ut eländet. Tog istället en snabb språngmarsch till kvällens första ställe, men var trots allt genomblöt när jag kom fram...

Bloggkungen och hans kompis dök upp och efter en stund i baren traskade vi till nästa. Regnet ute hade då upphört som tur var. På nästa ställe blev vi inte så långlivade, jag berättade några anekdoter och så traskade vi till nästa ställe. Men det stället uppskattade de.

Släpade sedan med dem till ytterliggare ett ställe så de skulle få en liten koll på Köpenhamn. Där träffade vi Vikingens vräkte kompis tidigare inneboende lammis som berättade att en av tanterna på vårdhemmet där han jobbar hade gjort en "korvlek" dvs bajsat på golvet och sedan kladdat ut det...

Efter det gick Bloggkungen och hans kompis hem till sitt hotell, de hade traskat rundor hela dagen, så de var lite trötta. Själv valde jag att fortsätta (what else is new)...

2 kommentarer:

Kim M sa...

"Vikingens vräkte kompis".
Hahaha.
I love Ponte.

Ponte sa...

Orkar inte hitta på nicknames till alla (jag glömmer dem ju bara)