onsdag 27 maj 2009

Plåsterslalom

Så blev det fredag och det kändes som en bra dag för lite fest, dessutom skulle jag träffa favvo-farbröderna. Tänkte hamna på samma tåg som dem när jag åkte till Köpenhamn, men det sket sig och de var en timma efter mig visade det sig. På tåget satt jag framför fyra rejält förfriskade unga töser som luktade spritfabrik, var rädd att bli på kanelen redan innan jag kommit fram.

Så istället för att ta den vanliga startbaren tog jag en annan och ramlade direkt på ett par bekantingar. Det finns en kille som jag ofta ser och ibland snackar lite med, han är lite konstig ibland, så jag har medvetet hållit mig ifrån att lära känna honom närmare. Han var där i baren och blev utslängd två gånger. Fick sedan berättat för mig att han tydligen går på starka antidepressiva som man inte får dricka alkohol på, det förklarar att han är aningen märklig på fyllan...

Lyckades dra ner två snabba fatöl på en knapp timma (kom sedan på att det inte var så smart kanske) och begav mig till den vanliga startbaren för att träffa favvo-farbröderna. När de dök upp blev det som vanligt en tequila och efter lite snackande skulle de traska vidare till sina förlustelser och jag stannade. Tänkte på mitt snabba öldrickande tidigare och tog det nu mycket lugnt och fint, bra val tror jag.

På onsdagen hade jag ju sett en tatuerad heting, en ung kille runt 25, riktigt snygg och vältränad med stora tatueringar på bägge armar. På fredagen var han åter där, men det går rykten om honom att han mest är intresserad av kvinnor fast kan tänka sig en stram röv i brist på muffla. Antar att muffelsäsongen kallnat av lite eftersom jag sett honom där rätt ofta de senaste 2-3 veckorna.

En av stammisarna (som alltid är lugn och skämtsam) ilsknade till på en av kunderna, skrek mindre fina ord på honom och gick. Alla stammisarna var chockade för det hade de aldrig varit med om förr. Såg en av de jobbiga plåstren, men jag höll mig till att bara snacka i den andra riktningen och hoppades inte bli upptäckt, det lyckades...

När det så var stängningsdags blev det till att traska tillbaka till kvällens första bar, det var kul stämning och vi höll till och med en "Drottningens skål", tror alla var lagom berusade och då brukar det kunna bli skoj. Det gick över när ännu ett av plåstren dök upp, odrägligt full dessutom, bestämde mig för att gå vidare medan han störde ett par som inte var ett dugg intresserad av hans närvaro.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Stram röv!
Haha.

Ponte sa...

Det är aldrig helt fel ju...