onsdag 6 maj 2009

Nattpannkakor blev det inte turligt nog

Det var Kulturkillen som ringde i fredags natt och undrade om jag inte kände för att träffa honom i någon bar, så jag traskade dit givetvis. Han hade just beställt en stor popcorn, så några sådana blev det förutom mer dryck. Träffade också min favvo-lesbian och killen som blev vräkt.

Kulturkillen och jag, vi skulle traska vidare, men så kom han på att vi skulle kolla nattbussarna och när vi som bäst letade efter rätt hållplats så kom en buss körande och vi kände inte riktigt för att fortsätta utgången utan åkte hem till honom istället. Fick väcka honom 3 gånger under de 20 minuter vi åkte för jag hade ingen som helst aning om var vi skulle kliva av.

När vi kom fram var han törstig och kom på att en sista öl är säkert bra, jag var inte helt övertygad, men ställde upp. Sedan kom han på att han var hungrig och rotade ett tag i kylskåpet och kom på att han skulle laga pannkakor. Blev lite orolig för han var då ganska berusad, men så kom han på att vi skulle lägga ut madrassen på golvet och efter det var pannkaksplanerna som bortblåsta.

När vi vaknade på lördagen blev det frulle och sedan film, lite gosande, en tupplur och så var det dags att äta igen. Så vi beställde hemkörningspizza, killen som tog beställningen sa att det skulle ta 45-60 minuter, så efter beställningen blev det en ordentlig omgång hångel och när hånglandet var som bäst ringde det på dörren, pizzabudet var där, typiskt. Det tog bara 25 minuter tydligen.

Så blev det mat och mera film, favvo-farbröderna hörde av sig, men Kulturkillen skulle stanna hemma på lördagskvällen för han hade jobb på söndagsförmiddagen, så jag bestämde mig för att stanna på hans madrass istället.

2 kommentarer:

Kim M sa...

You have been hålling ställningarna.
Jag läser och flinar.

Ponte sa...

Inte flina, bara le!