söndag 26 augusti 2007

Pridelördagen

Priden i Köpenhamn var skoj måste jag säga, betydligt mer folk än förra året trots att vädret då var +25 och sol och i lördags lätt duggregn under förberedelserna, kall vind och sådär en 18 grader och molnigt. Jag tippar på att det var över 1000 som deltog (mot 700 förra året) och enligt polisen var det ca 60 000 som tittade på.

Danskarna är mycket för drags, de måste ha varit närmare 10% av deltagarna tror jag, men men... Och några fina nakna överkroppar fick man se även om jag tyckte det var kallt och hade munktröja på.

Och när vi kom till Rådhusplatsen så var det fullt med folk, men vi orkade inte med det utan gick till Studiestraede istället. I år sammanföll gadefesten i pissrännan (dvs området mellan ströget och nörreport station) med priden vilket var jättebra, flera av ställena hade uteservering på gatan och det blev megatrångt när SLM's Hummer skulle förbi till klubblokalen...

Vikingen och hans lesbiska väninna var med för första gången på pride och de kommer vara med fler gånger vill jag lova. Kompis H och Vikingen hade ett snack där kompis H antagligen försökte övertyga Vikingen att jag är det bästa i ett par skor och Vikingen och jag snackade senare. Som tur var blev Vikingen jättefull efter ett tag, så jag har typ betänketid en vecka framöver, men förutsättningarna från hans sida har ändrats och de passar inte mig nått vidare, så jag tror personligen inte att det kommer funka, så det lutar nu åt ett nej. Men vi får se till helgen hur det går.

Så efter att ha skickat hem både kompis H och Vikingen pga fylleri så tänkte jag hitta en man och dela säng med. Men det är lite märkligt att båda gångerna jag varit på Pride i Köpenhamn och det är minst 3 gånger så många människor ute som en vanlig fredag eller lördag, så hittar jag inget alls. Bara några i fel åldersgrupp verkade intresserade och jag har redan både pappa och morfar, så jag behöver inte fler av den varan just nu... Och många är jättefulla för de börjar kvällen redan i samband med paraden på eftermiddagen, men en vanlig kväll dyker de inte upp förrän framåt midnatt.

Men det blev en kul Pride iallafall och jag fick övergå till isvatten efter midnatt, för då började koordinationsförmågan att svikta en aning. Pridebilder finns att hitta här

4 kommentarer:

Anonym sa...

Berätta nu om de nya "förutsättningarna"!

Och det är alltid så; ju fler människor desto mindre raggfaktor. Alla gapar efter mycket och tror att det kommer komma något bättre men se det gör det inte och alla går hem ensamma och miserabla istället.

Ponte sa...

Tydligen, det fanns för mycket att välja på så man blev förvirrad och inga män som var så desperata att de försökte få min kropp med sig hem...

Anonym sa...

Du som har så stilig kropp borde inte ha några som helst problem med att få ett hugg. (Och bläddrar man tillbaka i bloggen din ser man ju att du oftast inte har det heller..)

Ponte sa...

Bara snälla desperata människor som offrar sig...