tisdag 21 augusti 2007

Försenad hemkomst

När jag lämnat amerikanen och dansken så traskade jag till stationen för att åka hem och jättehungrig var jag så det kändes som en bra lösning att dra ner lite skräpmat. Och med mat i magen så känns ju allt utom midjemåttet bättre, så Ponte kom på att det nog var en bra lösning att ta en öl, det var ju trots allt lördag.

Träffade på några bekanta stammisar på ölhaket, den enas kompis tyckte illa om svenskar, men jag tror inte jag lyckades påverka hans åsikter direkt. Och eftersom jag hade hyfsat sällskap, så blev det en öl till och en till och kl 10 funderade jag på om jag skulle åka hem eller stanna till nästa morgon, valet föll på det senare...

Traskade vidare, och på nästa ställe hade gayrugbylaget after match öl, de var väl OK att kolla på, men de var för upptagna med varandra för att ens kasta en blick mot lilla mig. Vid sidan av mig satt ett spanskt par, och när någon full man i rugbylaget högt och ljudligt konstaterade att han inte gillade sydeuropeér, men att hans lagkompis från ex-Jugoslavien trots det var OK, så passade jag på att skämta till det med spanjorerna om det.

Så efter ett tag tog jag med spanjorerna på ölrunda i Köpenhamn, vi hann med 4 barer och sedan fick jag erbjudande om att sova över hos dem, men avstod. Stannade och pimplade en öl till och ramlade in hemma i lägenheten i Skåne strax före halv 8 söndag morgon. Det blev en jättetrevlig helg måste jag säga även om det inte fanns mycket till ögongodis under lördagen.

En bartender i 50-årsåldern och en kille i tweedgubbkeps, golfstrumpor och myggjagare var de enda som flirtade, den första gick fetbort, den andra fick jag pussa på iallafall...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Typiskt töntiga sportidioter.
För övrigt är ditt liv så spännande att jag gråter i min egen tristess.

Ponte sa...

Nejdå, ingen är så hot som du...

Anonym sa...

Mmm... rugbylag. :-)

Ponte sa...

Det var kraftiga män, både rejäla armar, rejäla ben och en och annan rejäl mage...