tisdag 14 augusti 2007

Norrlands inland

Så sitter man i länet med mindre än 3 invånare per kvadratkilometer, länet som är större än Danmark, Belgien och Schweiz men med bara 1 sjukhus... Men träd sjöar och blåbärsris finns det gott om, ingen brist här inte. Efter 2 dygn är jag less less less och vill bara hem till Skåne, så jag slipper höra samma historier som jag hört sedan barnsben, slipper underhålla släktingar som man föredrar att ha ytterst sporadiska telefonsamtal med för då kan man alltid skylla på tvättider, kompisar eller annat man måste göra för att slippa sitta i 2 timmar och gagga om allt möjligt ointressant.

När man då sitter så här på vischan och ser ut över sjöar skogar fjäll och bygder och inte riktigt har skaldekonsten i blodet och har tröttnat på allt för mycket natur och på modemuppkopplingar och bara längtar till en asfaltdjungel med luften tjock av avgaser, så kanske man är lyckligt lottad trots allt, bara 2 dygn tills livet börjar igen.

På den lovely Qruiser sajten har ett antal lokala förmågor varit inne på min sda, men ingen hört av sig, fast å andra sidan, befinner man sig mitt i sjumilaskogen utan körkort, så lär man inte hitta nått kul där iallafall... Nu önskar jag alla en megatrevlig kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

naaww.. stackare, håll ut!

Anonym sa...

I KNOW vad du menar.
Trots att jag fått både en och två och tre oc fyra och fem och ännu fler möjligheter till lite casual sex.

Ponte sa...

Tennis - Det ska jag, åkte förbi Henry's idag, men han verkar ha sålt, vilken rackare...

Kim - Nåja, du är ju lite snyggare och mer hunkig så det förstår jag. Passa nu på när du är på landet!!