söndag 5 augusti 2007

Prajd del 2 - torsdagen

Hoppade på tåget tidigt tidigt torsdag morgon, hade planerat att sova lite, men det sket sig för jag var pigg som en nötskrika på tåget. Kom till Stockholm och det kändes riktigt bra att vara tillbaka efter 7,5 år (fast jag gjorde en snabbvisit 2003). På tåget dök en kanadensisk familj med katt upp. Sonen konstaterade att deras katt var mer berest än de flesta kanadensare...

Hittade till mitt hotell och möttes av mannen i receptionen som nog varit minst greve i sitt tidigare liv. Men rummet var redan städat så jag fick checka in trots att jag var 2 timmar före första incheckning. I korridoren hängde nakna glödlampor med hängande trådar vilket inte verkade så överklassmässigt, men rummet var fint och nypolerat iallafall.

Så efter en snabb ombytning och tillpiffning så var det bara att ge sig av till Kungsholmen för att träffa lovely Honken och lovely Tennis på Mälarpaviljongen. Och efter en god lunch och ett par glas vin och lite sällskapsprat så blev det till att återgå till hotellet. Mälarpaviljongen var kanske lite posh för mig, men trevligt att sitta på pråm i Mälaren och dricka vin i gott sällskap.

På väg till lunchen åkte jag tunnelbana och det var en riktigt snygg kille med typ östasiatiskt ursprung och långt snyggt hår som klev på och vi hade en hel del ögonkontakt tills han klev av. Kul att småflörta lite på tunnelbanan...

Efter en timmas sömn kändes allt ännu bättre, fast min vänstra kontaktlins jävlades och skavde på ögonlockets insida. Dum som man är tog jag med mig 2 oanvända linser och eftersom linser är svåra när man har trötta ögon och det är mycket lättare att läsa med glasögon, så satte jag inte i dem förrän på tåget och upptäckte först då problemet. Hoppades att det skulle gå över, men det gjorde det ju inte...

Sedan blev det besök på pridehuset (Södra Teatern) där man fick ett snyggt rött armband och en slips som jag ännu inte ens packat upp och tittat på, men men... Och promenix till Tantolunden. Hade jag varit smart hade jag inte promenerat. Sedan försökte jag hitta Honken, Tennis och Honkens M bland alla 12 000 personerna där inne och det gick inte så bra förrän det blev paus.

När jag letade som bäst efter dem sprang jag på min kompis B som jag hade tänkt kontakta men inte kommit mig för att göra. Vi hittade varandra tillslut, vi hittade senare också Kim och en del öl rann ner och jag fick träffa eurofivestar och imponerade på folk i konsten att äta långsamt. Efter att ha stått i ganska många timmar på mina fötter som var helt förstörda redan för 2 veckor sedan, kände jag ett stort behov att sätta mig, men vi skulle då gå vidare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med katten var verkligen crazy.
Undrar hur du ser ut nu då du sitter där och bloggar så flitigt..

Ponte sa...

Iklädd kallingar, strumpor och t-shirt och ska just till att krypa ner i sängen, så jag orkar jobba i morgon...

Anonym sa...

Sounds hot.