fredag 17 augusti 2007

Lördagskvällen

För Dramaqueen H insåg efter ett tag att den ena av exets kompisar var mer än kompis, vilket jag tyckte var uppenbart redan tidigt och som jag trodde att H visste om, men det hela slutade med att vi inte kunde åka hem, vi skulle hålla oss max 2 meter ifrån de andra så vi kunde se allt de gjorde. Och jag hade dejt med Vikingen kl 8 och min väska hemma hos H, så jag kunde ju inte gå någonstans heller.

När klockan var 8 hade de nog insett att de inte kunde bli av med H, så vi åkte hem, var hemma hos H vid halv 10, H var lessen, svartsjuk och arg på exet. Jag var halvfull och jätteförsenad. Hade smsat Vikingen flera gånger att jag blir sen. Och när jag kom iväg från H ringde jag Vikingen som var jättebesviken för han hade poppat popcorn, fixat vin, tänt ljus och hoppats att vi skulle mysa innan vi skulle träffa någon av hans polare inne i stan, så han tyckte att det var meningslöst att jag kom dit, vi skulle träffas i någon bar istället.

Så där satt jag och väntade och hade dåligt samvete för att jag lämnat kompis H ledsen hemma själv och dessutom för att jag sumpat mysstunden med Vikingen som lagt ner en del jobb på att fixa till allt. Men Vikingen blev på något bättre humör efter att ha hört om dagens bravader iallafall, men fortfarande halvsur. Jag ska nog vara singel och sitta hemma och spela dataspel resten av livet tror jag...

Nåja, vi skulle ta en runda i stan och sedan åka hem, men det sket sig, det hela slutade med att vi gick hem 1 timma och var hemma hos Vikingen halv 7 på morgonen, 5 timmars sömn, sedan gjorde vi frukost och sedan fick jag skynda mig för att hinna hem, packa, göra mig iordning och hinna med flyget till Norrland. Gud så trött jag är på allt tjafs...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att jag och den där H skulle komma mycket bra överrens! =)

Ponte sa...

Det skulle ni säkert, H är skoj, och duktig på att dansa pardans...