onsdag 8 augusti 2007

Prajd del 5 - Fredagskvällen

På fredagen kom jag på att jag skulle botanisera lite i Stockholms homoliv när jag ändå hade chansen. Så först blev det ett besök på Torget i Gamla Stan, där jag hittade en sittplats minsann och där det serverade Carlsberg... Men stället var på tok för posh för mig, långsamt snurrande kristallkrona i taket, vita väggar och höga speglar i guldram är inte Pontes stil. En radda ensamma människor satt i baren och soffan, och ingen snackade med okända, typiskt svenskt...

Efter 2 förfriskningar där blev det Mandus på andra sidan Gamla Stan och först en stund på uteserveringen som ju är tokmysig i en smal gränd med 500 år gamla hus runt omkring och sedan en stund därinne. Mandus är mer en sylta i min stil, hade jag bott i Stockholm hade jag kunnat tänka mig att bli stammis här.

Sedan blev det promenix till Connection (också i Gamla Stan) där kompis B väntade med pojkvän och polare, så de fixade så jag kunde smita fram till dem och slapp stå i den långa långa långa kön, istället fick vi vänta typ 2 min. Ännu ett för posht ställe för min smak, men utegården var trevlig och sällskapet var också mycket trevligt. En del fina pojkar att vila ögonen på, men inte mycket mer än så måste jag säga och efter en timma var det så totalknökat där inne, så att lyckas beställa i baren var en bragd i stil med att rida åsna tvärs igenom Patagonien...

Senare dök också Hunken Kim upp och vi roade oss kungligt i flera timmar. Blev rätt berusad och något lättfotad senare på kvällen och det hela slutade med att jag följde med någon hem och sov sked. Det var ju jättetrevligt att min charm fungerade också i Stockholm, fast kanske inte jättemoget, men men... Tack vare trevligt sällskap så blev fredagskvällen riktigt kul, men nattklubb är inte riktigt min grej tror jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du är bäst i världen på att skeda.

Ponte sa...

Det tror jag inte en sekund på, varför tror du det?

Anonym sa...

I never kiss and tell.