tisdag 7 augusti 2007

Prajd del 4 - Fredagen

Efter att ha fått 7 timmars skön sömn, så blev det en mindre spännande hotellfrukost, men kostigt bröd som inte smakade nått vidare, smaklös äppeljuice blandat typ 1 + 10 (istället för 1 + 4) och ett trevligt danskt par att äta frukost med. Det var tre lesbianer som också åt frukost den morgonen, tre 100-kiloskvinnor från västsverige som förde oväsen som en busslast tyska turister ungefär... Blev lite orolig för min säkerhet där.

Sedan bar det ut på stan, skulle först hitta en optiker där jag kunde byta den defekta linsen, hon tjafsade över att det var 6 månader och 2 dagar sedan jag köpt dem och att jag därför inte egentligen hade rätt att byta den eftersom det var 6 uppsättningar månadslinser jag köpt (så jag var 2 dagar "över tide" så att säga. Sedan blev det besök på pridehuset och införskaffande av souvenirer.

Och sedan ännu ett besök på Mälarpaviljongen och en jättetrevlig lunch och några glas vin tillsammans med Rexxie. Det är faktiskt rätt mysigt att sitta ute under plasttak och höra regnet smattra och själv har man trevligt sällskap, ett glas vin och sitter bekvämt och torrt. Efter det skulle Rexxie till Operabögarna och jag som dricker (och äter) långsamt stannade och smuttade vidare på mitt vin och spanade på 2 snyggingar som satt bra till. Spanandet var inte besvarat, men jag tog givetvis ett glas vin till för säkerhetsskull.

Och dagen slutade med en tur tillbaka till hotellet, en stund för att göra sig iordning, till korvmojen för en grillad med bröd och sedan på tunnelbanan igen till Gamla Stan.

Glömde skriva i prajd del 2 att killen från tunnelbanan, honom såg jag igen i Pridepark när jag gick in, dessvärre var jag då som bäst upptagen med att snacka biståndsfrågor med någon från Diakonia.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Diakonia ska alltid sabba!

Ponte sa...

Japp, nej till hjälpverksamhet, ja till vapenindustri!