fredag 6 mars 2009

Vi arbetslösa har det inte lätt

Jag förstår att A-kassorna har många anställda och mycket att göra. I December jobbade jag en dag, fick betalt från arbetsgivaren enligt alla konstens regler (dvs vitt) och kryssade i på kassakortet att jag hade arbetat. Den enda dagen har ställt till en massa trassel måste jag säga, trodde att det skulle vara ett plus i kanten om man som arbetslös tog en tillfällig endagarsanställning, men så verkar inte vara fallet. Men jag tror de har förbrukat ett par hundra kronor i porto på allt trasslande fram och tillbaka, så man får vara glad för det lilla...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh. Det är det här med papper och byråkrati. Allt är så jäkla jobbigt hela tiden. MAKE IT SIMPLE.

Ponte sa...

Det är helt jobbigt och rätt så frustrerande. Man blir bara såååååå trött...