tisdag 31 mars 2009

Onödig stress

Lördagskvällen började med stress, kollade klockan och såg att jag hade mindre än 10 minuter på mig, då var jag klädd i morgonrock, strumpor och herrunderbyxor, dessutom skulle håruppsättningen fixas (och det tar lite tid). Efter en snabb promme var jag tid till stationen, men missade Köpenhamnståget när jag skulle byta. Så jag hade inget för att jag stressade, kunde lika gärna ha tagit nästa...

Kom fram, uteliggarna höll konferens på stationen och Ponte hamnade i kvällens första bar. Efter en stund gick den äldre mannen som satt bredvid mig och en yngre tog hans plats. Han var uppenbarligen turist, så jag tänkte vara lite snäll och snackade lite med honom. Han var i Danmark för en natt och sedan skulle han till Norge och åka Hurtigrutten (!) av någon oklar anledning.

En av plåsterbekantingarna dök upp lagom onykter och tog plats på min andra sida, då blev turisten klart mer intressant att snacka med. Det visade sig att han kom från ett av Europas minsta länder, men jag hade inga planer på att lägga till ett land till på min karta... Han var väldigt inte min typ. Men jag släpade med honom på ytterliggare 2 barer för att visa honom lite av Köpenhamns nattliv, hans enda tidigare besök var 1993, så lite hade hänt sedan dess.

Efter midnatt bestämde han sig för att gå tillbaka till sitt hotell, men jag avstod från att följa med. Skulle eventuellt träffa bloggaren, men jag har så här i efterhand fått veta att han hade någon på sitt hotellrum som han utnyttjat hela dagen och halva natten, men det visste jag ju inte då. Man kan ju undra om han hade sina handklovar med sig...

Inga kommentarer: