lördag 28 mars 2009

Dramakvällen

När jag och det halva paret kommit till dansbaren satt hans pv där vid ett bord och hade någon kompis med sig, så vi tog plats där också. En stund senare kom de båda bartenderna och en stammis från det andra stället och de tog också plats tillsammans med oss. Nu var grundingredienserna till en dramakväll på plats.

Det började med att det halva paret blev ovänner (som de alltid blir när någon av dem är berusad). Den ena bartendern lade sig i och plötsligt blev grälet mellan bartendern och den berusade. Bartendern ilsknade till och bad någon som jobbade i dansbaren att slänga ut den berusade. Killen satte sig hos oss och de tog en lugn sansad diskussion, men när han återgick till att jobba sa bartendern från det tidigare stället nått mindre genomtänkt och återigen blossade bråket igång. Det hela pågick ett tag och slutade med att den berusade blev utslängd.

Ett tag senare var stammisen jättefull och hade svårt att hålla ögonen öppna. Då klättrade en berusad brunstig kvinna över soffan och tog plats bredvid honom för att få med honom hem. När han inte visade nått intresse började hon att tafsa på honom och bartendern trodde väl han gjorde det rätta och lade sig i. Han fick en rejäl smäll. Sedan blev det bråk igen, två ölflaskor flög (kvinnan slängde) men träffade ingen turligt nog. Stammisen tog det hela med ro, men de båda andra var nu rejält igång. Han höll fast henne och hon försökte slå och bita. Det slutade återigen med att någon blev utslängd, damen den här gången.

Efter dessa episoder traskade jag på nattklubb. Det var tokfullt och så blev det en ledig plats i baren där jag kunde beställa. Men killen som stod där höll den platsen för någon och blev skitsur på mig och sa åt mig att jag minsann fick trängas med de andra som hade svårt att komma fram till baren. Kände inte för mer drama så jag sa ett högt och ljudligt TACK och traskade längre bort. Efter det var min dramakväll över och efter ett tag blev det hemgång.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Berusade brunstiga kvinnor ska man akta sig för!

Ponte sa...

Det ska man min själ akta sig för!