fredag 27 mars 2009

Vad menade jag med fantomen?

Vi traskade vidare och hamnade på rena ungdomsgården, ett gäng ynglingar och två äldre herrar som tittade på ynglingarna i baren. Efter en öl bestämde sig bekantingen för att gå hem och jag skulle dra vidare. När jag tog på mig jackan öppnades dörren och vem kom in om inte Vikingen med någon yngling, han tittade åt andra hållet när han såg mig, så inget hälsande...

Kom till nästa bar, det satt EN gäst där, så vi underhöll bartendern en stund, men jag ledsnade och traskade vidare rätt snabbt och hamnade på dansbaren. Normalt ramlar jag in där vid 2-snåret, nu var klockan inte ens midnatt och där var det TVÅ gäster. Underhöll bartendern också här, har aldrig snackat med honom tidigare, han visade sig vara mycket trevlig.

Efter en timma eller två ramlade det in lite folk iallafall, bland annat en slajmig typ som först försökte charmera den unge killen bredvid mig, men när han inte visade nått större intresse gav han sig på mig och när han förstod att jag inte heller var intresserad återgick han till den ynglingen men körde lite mer attackraggning den här gången. Bland fraserna fanns lemstorlek, hur nöjda alla killar han släpat hem varit och hur han kunde ta dem hårt en hel natt bara med hjälp av en sk "kukring". Ynglingen verkade inte direkt överimpad och jag ville inte få samma genomgång utan valde att traska på nattklubb istället.

Men på vägen blev det ett McDonalds-besök för nått litet ätbart. Damen i kassan hade mycket håriga armar, svart hår dessutom. Kan bara minnas en sådan episod tidigare och det var en drag... Fick nått i magen och traskade vidare till nattklubben.

Nu när man varit där många gånger på den senaste tiden så fick man minsann en puss på munnen av killen i garderoben, det var aningen överraskande måste jag säga. Träffade en av brasilianens kompisar som undrade var jag hade min pojkvän, det visade sig vara brasilianen han refererade till... Strax innan det var hemgångsdags dök Vikingen (klädd i en vit t-shirt dekorerad med olikfärgade stora ringar) och hans dejt upp, de passade på att dansa vilt.

Begav mig sedan hemåt, men tåget var sent så anslutningen missades, typiskt. Kan inte alls komma på vad Fantomen refererade till, men det var säkert jättelogiskt när jag skrev det häromdagen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland minns man inte vad man menade. Det är därför det snart är vi som är de äldre farbröderna i baren.

Ponte sa...

Precis, så är det...