måndag 16 mars 2009

Arbetsjakten fortsätter

För ett antal veckor sedan fick jag i uppdrag av Arbetsförmedlingen att söka ett jobb som jag inte hade nästan några kvalifikationer för och som väntat fick jag heller inte jobbet. Nu har jag fått ett nytt att söka och här har jag hälften av kvalifikationerna iallafall. Men jag vet inte vad det är för en planta som sitter och lägger ut dem på webben. Följande är hämtat från annonsen:

Ansökan: Vi vill att du som söker tjänsten skickar e-post med ansökan och CV till www.(x).se/jobb
(x är alltså företagets namn). Tror inte att den ansökan kommer fram...

För övrigt går jobbsökandet inte alls bra. Har nu fått över 30 svar de senaste 3 månaderna, 1 gav svaret att jag var överkvalificerad, de andra har meddelat att de gått vidare med andra ansökningar. 30 ansökningar och ingen intervju, börjar tröttna på att ingen vill ha mig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med "överkvalificerad" har jag aldrig förstått.
Vad spelar det för roll?

Anonym sa...

Get used to it...ett tips är att håll dig borta från Arbetsförmedlingens sida, den ger en bara ångest. Surfa runt på företag o organisationer du är intresserad av istället, där finns alltid en "lediga jobb" rubrik.

Ponte sa...

Kim - Tydligen spelar det roll, de är rädda att man ska kräva extra betalt och sluta efter ett tag...

Anonym - Det är ett av sätten, men ingen större framgång där heller.