söndag 29 augusti 2010

Morgonfest

Efter den Vilda baren på fredagskvällen tog jag med mig Nummer 2 och några av nissarna från festen till Dansbaren. Återigen var det jättefullt och jag bestämde mig för att ta en tur till baren med den trevlige bartendern även om jag visste att det var den äldre och mindre rolige som jobbade.

Tog plats bredvid en av stammisarna som jag brukar snacka med och efter en stund tittar jag in i gruppen människor på andra sidan baren och tänker han ser bekant ut. Så faller polletten ner, det är ju dem från morgonfesten för snart ett år sedan.

Tog plats tillsammans med dem, killen som försökt få mig i säng den gången hade med sig sin man denna gång. Dessutom hade han lagt på sig si sådär 10 kilo på ett år… Det blev så en sista öl, ut på trottoaren, 3 cyklade, han och jag skulle ta taxi, men där utanför fick vi med en extra som han kände.

Taxi förbi en bensinstation för att handla öl och annat, jag väntade i taxin. Tre unga damer kommer springande, tydligen är de väldigt oense med en chaufför i en annan taxi ute på gatan. Taxichauffören kommer efter. Hänger inte med i diskussionen, så jag vet inte riktigt vad diskussionen handlade om. Föraren i min taxi var också inblandad i snacket och försökte få dem att lugna ner sig.

När killarna som handlade kom tillbaka hade tjejerna stuckit och föraren muttrande återvänt till sitt fordon som stod med motorn på och framdörren öppen mitt i natten i ett av Köpenhamns mindre fina områden.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Återigen: EVIGA DRAMA!

Ponte sa...

Så är det väl, men varför säga nej till extra drama...