söndag 29 augusti 2010

Pizzajakt

Så fortsatte vi till det fina området vid vattnet på lördagsmorgonen och festen började. De andra var på alla möjliga tveksamma substanser, själv höll jag mig till öl. Först var vi på uteplatsen med underbar utsikt över vattnet i gryningen. Senare höll vi oss inomhus när det började ösregna.

Det var trevligt och den hete turken hade också denna gång sin hand på insidan av mina lår. Deras katt gillade sällskapet, men tröttnade på oss efter en stund.

Killen vi plockat upp på gatan visade sig vara svensktalande och häromdagen såg jag honom förövrigt på dansk tv. Noterade rätt snabbt att han jobbade på att lyckas få något i säng och eftersom det bara var jag som var singel så var intresset riktigt åt mitt håll. Ville inte…

Till slut var klockan 12 på dagen och alla var slitna. Vi traskade iväg åt varsina håll, jag gick in mot stan med glupande hunger och bestämde mig för pizza. Gick förbi en öppen pizzeria, men kocken stod på trappan och såg otrevlig ut, så den skippades. Nästa serverade bara Pan-pizzor och det är förmycket bröd för min smak.

Pizzeria tre verkade stängd och plötsligt var jag i innerstan. Traskade så en halvtimma genom centrum och ut på andra sidan, hittade en pizza, åt mig proppmätt och traskade tillbaka. Nu var frågan om jag skulle åka hem och sova eller gå på bastuklubben och sova…

2 kommentarer:

Kim M sa...

En grov, turkisk, hårig näve på insidan av låret - ja, tack.

Ponte sa...

Nåja, så grov var den väl inte