lördag 28 augusti 2010

Två svenskar

Så blev det helg och av någon oklar anledning kom jag på att det skulle vara kul att gå ut även på lördagen. Började i den Vilda baren där jag träffade två unga svenskar. Den ena förklarade samtidigt som han drog ner tequila nummer 4 att han inte tål alkohol. En timma senare var han länge på herrarnas och tog sedan en lång paus ute i friska luften.

En av mina bekantingar (en herre i 50-årsåldern) dök upp och hade haft eftermiddagssnapsar med en väninna. När han sedan blev mer berusad började han stöta på den fulla ynglingen som dessbättre hade vett att värja sig.

Den andre unge svensken har en mamma som är faghag berättade han, fick också veta vilken bar hon brukar gå till och tillsammans med informationen om bostadsort var jag tvungen att fråga. Hmmm, heter din far NN? Det gjorde han.

En episod från december 2006 (dvs innan jag började blogga). En dam, 40+ och en kille runt 25 hånglar i soffan på en homobar i Köpenhamn. Kompis H och jag sitter vid bordet bredvid. Det visar sig att paret i soffan är svenskar på julfest i Köpenhamn. Hon är gift sedan många år, han har en gravid flickvän därhemma. Med dem är också två damer som sitter bredvid dem.

Vi tappar bort dem H och jag, men när jag ska kliva av tåget här hemma träffar jag dem igen. Vad ska NN säga när jag kommer hem kl 7 på morgonen, frågar hon sin väninna.

Tillbaka till historien. Det är sent på kvällen, min bekanting är nu pinsamt berusad, de två unga svenskarna (som vi berättat allt om köpenhamns homoställen för) är också för berusade för att ta sig vidare. Mycket folk, inga roliga människor och jag hade ganska tråkigt. Gick vidare till Dansbaren, men även där var det megafullt. Höll mig mestadels utomhus för att slippa trängas.

Istället bar det av till bastuklubben där det blev både trekant och en massa annat. Det var faktiskt en rätt kul kväll där, men inte mer än det. Åkte hem efter att ha lekt klart

2 kommentarer:

Kim M sa...

"Det blev både trekant och en massa annat."
EN MASSA ANNAT.
Mhmm.

Ponte sa...

Vill du ha detaljer?