tisdag 31 augusti 2010

Trött igen

Slutet på helgen före Pride

Tröttnade tidigt på söndagsmorgonen på turisten och råkade på att försvinna iväg till Morgonvärdshuset. Var morgonens första kund och hade ett bra samtal med stammisen som kom strax efter. Två timmar senare hade Nattklubben och Dansbaren stängt och folket vällde in.

Hade skoj tillsammans med en omgång bartenders och annat löst folk, tärning spelades, shots dracks, ord talades osv. Och plötsligt var klockan dag och Ponte var hungrig.

Lämnade Morgonvärdshuset, fick lite mat och var dagens första kund hos den trevlige bartendern. Var fortfarande oväntat pigg, trots 3 timmar sömn på 55 timmar. Hade dock bestämt mig för att åka hem om ett par timmar. Söndagsutgång brukar inte vara så skoj.

Träffade någon bekanting, vi tog med några stolar ut och höll uteservering tillsammans med en äldre farbror som är något speciell, men ganska trevlig. Nu var han på historiehumör och drog av den ena 50-talshistorier efter den andra och några av dem helt utan poäng.

När jag var på herrarnas bad min bekanting att han skulle vara tyst i 5 minuter. Det föll inte i god jord utan gubben satt där sur som ättika en stund innan han utan ett ord gick. Så kom regnet igen och vi gick in och hade trevligt med lite stammisar som kom förbi.

Traskade hemåt och sade till bartendern att om jag kommer igen ska han skicka hem mig. Men skulle ta en sista öl i den Vilda baren innan jag gick hem. Fick då veta att tågen var inställda och ersatta med bussar efter skyfallet dagen innan och bestämde mig för att stanna en stund till.

Hade en jättetrevlig kväll i den Vilda baren och tog de mindre genomtänkta beslutet att köra hela natten. Återkom till baren med den trevlige bartendern som undrade om jag inte skulle hem, men sista tåget hade kört. Traskade förövrigt genom stan med ett pannband med texten Jag suger för en shot.

Fortsatte sedan till Dansbaren där jag turligt nog träffade en man som gillar mig och tack vare honom lyckades jag hålla mig vaken för nu var det tungt tungt tungt. Tog en promme runt kvarteret två gånger för att kämpa mig kvar i vaket tillstånd, kände hur jag somnade stående med ögonen öppna och till slut var klockan 5 så jag kunde åka hem. Sov efter 2 minuter i tåget.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Vissa suger då för allt utom själva sugandets skull.

Ponte sa...

Suger man tillräckligt länge kan det säkert bli ett shot...