onsdag 11 augusti 2010

Man måste välja vad man spyr på...

Nådde baren dit nummer 1 och hans kompis gått på lördagskvällen, men nummer 1 hade officiellt gått hem vid det laget (om jag känner honom rätt var han nog på bastuklubb). Fick någon av de trevliga stammisarna från den Vilda baren som bordskompis och någon full dansk visade lemmen för oss, vinglade till och välte det mesta som stod på bordet. Ett annorlunda sätt att presentera sig, men vi lär nog komma ihåg det ett tag. Han blev förövrigt utslängd strax efter.

Tröttnade på stället, det är inte en av mina favvo-barer direkt och kom fram till att jag skulle till en bar där jag bara varit en gång förr och det var bra länge sedan. Min minnesbild var att det var rätt trevligt och att det andra haket vi testade i området var jobbigt och skabbigt. Tar en lång promme, når fram, kommer in genom dörren och inser att jag blandat ihop mina minnesbilder. Detta var det jobbiga skabbiga stället. Funderade på att gå direkt, men bestämde mig för att ta en öl innan jag gick.

Fulla medelålders heterodamer som knuffas och försöker dansa, fulla medelålders heterodamer i baren som försöker ragga, fulla medelålders heterodamer som har luftsex med sina än fullare heteromän med rejäla ölmagar, varmt, riktigt dålig luft och sanslöst skrikigt och stojigt. Efter 10 minuter gav jag upp och traskade tillbaka. Det var inte värt besväret att hänga där.

Fortsatte mot Dansbaren och ser någon som vinglar ute i gatan. Frisyren, som fick tre stora kramar långt ute i gatan (jodå jag höll utkik efter bilar och bussar). Han hade tröttnat på Dansbaren och var på väg till Nattklubben. Jag bestämde mig för att inte hänga med.

Nådde Dansbaren, träffade Ridaren och den lite tradige äldre mannen (han som blev nedkissad häromveckan). Det var varmt och Ponte var trött. Ställde mig utanför en stund för att kylas ner lite, det var svalt och skönt. Där sprang jag på killarna från tåget som tydligen var desperata att ragga upp något. Jag var tydligen inte på menyn dock, så desperata var de inte...

När jag står där utanför flyger plötsligt dörren upp och ut välter två killar. Den ena kräks ordentligt på cykelbanan, sedan på gatan och sedan på en ljusgrön mercedes på andra sidan gatan. Hans kompis förevigar det på bild och ropar åt honom "Le för faaaan". Han hulkade vidare istället. Jag tröttnade på den episoden och traskade in igen. 10 minuter senare dök den nykräkte upp och beställde 10 shots som han och hans kompis delade på. Danskar är hardcore...

Något annat spännande inträffade inte utan jag passade på att gå när den lite tradige farbrorn just beställt sin sista öl för kvällen (för att slippa få med honom på Morgonvärdshuset) och traskade iväg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför läser jag alltid din blogg, egentligen är det ganska samma sak hela tiden? Jag tror jag gillar din blogg för att du känns så äkta, jag tror jag gillar dig. Hmm, måste sova på saken, gonatt!

Robert

Ponte sa...

Kul att höra att någon läser. Det är samma sak hela tiden, men med lite variation till och från... Hoppas du sover gott!

Kim M sa...

Det lät som en skabbig kväll rakt igenom. Faktiskt.

Ponte sa...

Det var det väl också...