lördag 28 augusti 2010

Sommartomte

Åkte till Köpenhamn, men tröttnade redan när jag nådde stationen. Hoppade på ett annat tåg som inte tog värst lång stund och hamnade i Zurich. Men stan såg tradig ut från tågfönstret, så jag hoppade på ännu ett annat och hamnade i London.

Köpte en endagsbiljett till alla bussar och tunnelbana, tittade på den och vet därför att det var en tisdag. Tog en buss och hur det nu gick till hamnade jag i en lanthandel, inte olik den ett stenkast från morföräldrarnas hem. Där sprang jag på min mor (!).

Följde med henne till nått hus i närheten där de hade en mänsklig hund, en ganska fet sådan. Så istället för att han skulle få en påse hundgodis på mattan så gömde jag hälften på olika ställen runt två rum och resten i ett skåp i köket. Nu gick hunden på två ben och talade, men han var i alla fall på jakt efter hundgodis.

Hur det nu gick till så skulle det bli julfest. Minns inte så mycket från själva festen, men när den var över skulle vi äta nått och på mina fina nya kläder tömde någon med flit nått mörkt, så jag var tvungen att köpa nya. Jag gav igen genom att tömma något på hans flint. Nu var morföräldrarna också med, men mormor trodde inte att fläcken skulle gå att tvätta bort.

Så var det en finare restaurang med ett ledigt fönsterbord, men vi skippade den.

Kom fram till att jag borde ta reda på hur jag skulle ta mig hem på kvällen och det enda sättet jag kom på var med båten. Hur tar man sig till Harrogate? Hittade en karta, men den skakade ju till varannan sekund, så jag kunde ju inte hitta ett skit.

Så gick vi utomhus och av någon anledning hade jag inga byxor på, men en lång t-shirt i alla fall. Där blev jag presenterade för mina två ny halvsyskon 1 år gamla. Båda lillgamla och inte med babyutseende utan som en halvmeter stor vuxen människa som bara krympts. De kunde förövrigt tala. Hur de var mina halvsyskon förstår jag inte, men hursomhelst.

Inte nog med att jag inte hade några byxor, hade heller inga under byxor, men väl en buttplug. Så jag drog och drog i t-shirten så de små liven inte skulle kunna se vad som föregick. Hittade ett par byxor att sätta på mig till slut.

Modern var nu borta och jag och den mänskliga hunden satte igång med att försöka hitta henne. Det visade sig att hon var nere i källaren utklädd till tomte och delade ut klappar till dem som varit med och organiserat julfesten.

Gick upp igen och såg hur glada de som kom från utdelningen verkade. När hon kom upp igen tog vi plats i soffan och jag blev övertygad att det var bäst att stanna i London ett tag. Vågade inte fråga om ett lån, för mina kontanter på fickan lär inte räcka så länge.

Kom på att jag ju känner någon i London och gav mig ut för att leta. Vaknade och var lätt förvirrad... Ännu en helt märklig dröm.


Tolkning tack!!

2 kommentarer:

Pierre sa...

Dra ner på spriten!

Ponte sa...

Har inte druckit en droppe alkohol på 6 dagar.