måndag 30 augusti 2010

En turist och S

Tillsammans med en trevlig halvsnygg kille kommer jag så till Dansbaren på lördagsnatten. Träffade en av dem som varit med på festen på fredagen och nu var ganska sliten. Fick några dagar senare veta att han vaknat nästa dag på en bensinstation längst ut i en förort vid nattbussens slutstation.

Så dök S upp. Köper du en öl till mig? Nej, min kompis är och köper öl, svarade jag. Så tog han en utan att fråga (dvs min). Jag blir så trött, men han är ju lite snäll ibland, bara osannolikt dyr i drift. Så ville han gifta sig med den halvsnygge, allt för att få ännu en gratisöl, men fick ett mindre snällt svar, surnade till och gick.

Vi träffade en turist som betalade den halvsnygge 1000 kr för att fixa drinkar hela kvällen och visa honom runt dessutom. Så nu var vi tre i sällskapet. Turisten hade vissa åsikter om folk. De är verkligen inte snygga! Finns det inga läckra män här i stan! Och liknande… Kände för att svara att han inte riktigt var modellsnygg själv (utan ungefär lika ohet som mig men med fula glasögon).

Så traskade vi till Nattklubben, den halvsnygge och turisten dansade, jag höll mig i bakgrunden, är inte så mycket för att dansa. Så skulle jag på herrarnas, bestämde mig för att inte slå mig in på dansgolvet och meddela detta. Hamnade i kö och när jag återkom var turisten ensam kvar, den halvsnygge var ute och letade efter mig. Det visade sig att han gått, men han sms:ade nästa morgon och undrade var jag tagit vägen.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Turisten kunde väl betalat dryga S istället!

Ponte sa...

Det hade säkert varit en bra idé...