onsdag 23 februari 2011

Sexresan del 1

På lördagsmorgonen hoppade Ponte på tåget från Köpenhamn till Hamburg. Sov de första 90 minuterna (hade ju inte fått någon nattsömn pga jobb) genom Danmark och sedan rullade vi ombord på färjan i Rödby och tåget fortsatte efter 45 minuter till havs.

Kom till Hamburg tidigt på eftermiddagen, sände ett sms till killen jag skulle hyra ett rum hos och traskade till en bar (Xtra-Tour) medan jag väntade på svar. Nu var det ju eftermiddag och det satt 4 stammisar på baren. På vägen var det 2 damer som erbjöd sina tjänster.

Fick besked om att han var hemma, tog med mig bagaget dit, fick ta av mig skorna i trappuppgången, betalade för två nätter, stängde dörren och kröp ner. Efter 4 timmars sömn var det kvällskvist och jag noterade hur kritvitt och dammfritt allt var. Bodde visst hemma hos två pedanter...

Duschade, gjorde mig iordning och begav mig till stationen och åt middag. Så blev det utgång. Först Thomas Keller, ca 10 personer en lördagkväll efter kl 10. Billig öl, 13-17 kr.

Gick vidare till La Strada (något en av mina stammisar rekommenderat), 5 "hyrpojkar" och 10 andra gäster. Fortsatte till Pick-Up, en minimal bar med 5 gäster.

Tillbaka till lägenheten, bytte till läder-outfitt och traskade till Strictly Men. Klockan var nu efter midnatt och de hade 4 gäster.

Fortsatte till Tom's Saloon, en klassiker i läder-kretsar med strikt dresscode. Inte många följde dresscoden och de mindre än 20 gästerna verkade rätt tradiga. Fick mig en radda öl och Jäger. Hade några trevliga människor att snacka med och blev sittande fram till morgonkvisten.

Sista stället blev S.L.U.T.-club som har morgonknull på programmet kl 05 på söndagar. Knappt en människa. Så traskade man till rummet igen, ganska full och stupade i säng.

Noterade när jag vaknade och reflekterade lite över kvällen att det var ungefär lika många människor och lika festligt i Hamburg i lördags som en genomsnittlig tisdagsnatt i Köpenhamn. Såg färre än 5 killar under 40 på hela kvällen.

2 kommentarer:

Kim sa...

Men oj oj så tradigt!
Nej, nu måste jag läsa del 2.
Kanske tar det sig.

Ponte sa...

Lite tradigt var det